Flow jóga

Kis csoportos, dinamikus jóga kedden és csütörtökön 18:00-tól

Nem vagy elég erős vagy hajlékony?
Pont ezért gyere jógázni! 🙂 Nem kell, hogy amit csinálsz, tökéletes legyen. Azért gyakorlunk, hogy fejlődjünk. Foglak majd igazítani, insturálni, és lesz időd és tered ahhoz, hogy megtapasztald a jógázás örömét. Miben segít a jóga?

Az áramló mozgással elengedheted a feszültségeket, amiket a hétköznapok nyüzsgésében összegyűjtögettél. Nyújtó gyakorlatokkal fejlesztheted a fizikai és mentális rugalmasságod, az erősítő és egyensúlygyakorlatok pedig nagyobb stabilitást és önbizalmat adnak. A flow jóga akkor is jót tesz, ha egész nap ücsörögsz vagy ácsorogsz.

Fotó: Mantra Jóga

Mi vár rád a jógaórán?

  1. Adok egy mentális vagy fizikai fókuszt (nézd meg, a karantén alatt milyen témákkal dolgoztunk), amit az órán begyakorolhatsz, és továbbvihetsz a matracon túlra is. A jógagyakorlásal így segítheted a személyiséged fejlődését, és kialakíthatsz új mozgásmintákat, pl. egészségesebb testtartást. A bemelegítés előtt lehet, hogy lesz valamilyen légzőgyakorlat vagy egy mudra (kéztartás), ami kapcsolódik a témához és segíti a gyakorlásod.
  2. A bemelegítés során átmozgatod a gerinced, a főbb ízületeket, és felkészíted a tested és az elméd a gyakorlásra. A mozgásod lassan összehangolod a légzéseddel.
  3. Ezután végzünk valamilyen ciklikus mozgást, jellemzően Napüdvözletet. Először részekre bontva gyakoroljuk, így akkor is kényelmesen tudod majd követni, ha még sosem jógáztál korábban. A légzés és a mozgás összehangolásával megtapasztalhatod a flow, az áramlás élményét.
  4. A fő részben álló testhelyzeteket vagy kéztámaszos pózokat gyakorlunk. Ez a legintenzívebb rész, itt bontjuk ki a mentális vagy fizikai témát is. Pontos instrukciókat kapsz majd, és adok lépcsőfokokat, hogy addig menj el, amíg szeretnél, amire a tested és az elméd már felkészült. Lesz tered és időd arra, hogy új dolgokat próbálgass, felfedezz, játssz a gyakorlásoddal.
  5. A fő rész után a levezetés következik. Kiegyensúlyozzuk a fő részt, és csökkentjük az intenzitást. Sokszor ide kerülnek fordított testhelyzetek, pl. a gyertya póz, és vannak hátrahajló, csípőnyitó, előrehajló és csavaró pózok is, hogy utána kényelmesen tudj pihenni. Lehet, hogy végzünk valamilyen légzőgyakorlatot, amivel levezetheted a gyakorlásod és ráhangolódhatsz a relaxációra.
  6. A levezetés része a relaxáció, itt épülnek be a gyakorlásod pozitív hatásai. Szisztematikusan ellazítjuk az izmokat, majd csendben pihenhetsz. Témától függően lehet vizualizáció vagy valamilyen koncentrációs gyakorlat is, pl. légzésfigyelés.
  7. A relaxáció után háromszor elzengetjük az OM mantrát, így lelki szinten is feltöltődhetsz. A mantrázáshoz csatlakozhatsz vagy csendben hallgathatod.
  8. A gyakorlás után van, aki marad még egy rövid teázós beszélgetésre. Ha vannak kérdéseid, pl. az otthoni gyakorlásoddal kapcsolatban, itt felteheted, de bármi másról is beszélgethetünk, ami éppen foglalkoztat. Vagy ülhetsz csendben is. Ha inkább magadban dolgoznád fel a gyakorlást, egyedül lennél, nyugodtan hagyd ki ezt a részt, nem kérdezem meg, hová sietsz 🙂

Szeretnéd kipróbálni?
Várlak sok szeretettel! Az órarendet, címet, árakat és egyéb tudnivalókat az Órarend oldalon találod. Ha kérdésed van vagy bejelentkeznél, csatlakozz a Facebook csoporthoz, vagy írj a namaste@jogakingaval.hu címre.