Flow jóga

Kis csoportos, dinamikus jóga
Kedd, szerda, csütörtök 18:00
1077 Budapest, Rottenbiller u. 34. I/7.

Áramló
Csodálatos érzés, amikor a tested együtt áramlik a lélegzeteddel. Minden mozdulat új energiával tölt fel.

Követhető
Pontos, precíz instrukciókat adok. Akkor sem kell azon gondolkoznod, melyik lábad hová tedd, ha még sosem jógáztál korábban 🙂

Mesés és változatos
A gyakorlás mindig más. Szeretek sztorizni hindu mitikus lényekről, ami lehet, hogy előhozza a gyermeki éned.

Nem vagy elég erős vagy hajlékony?

Pont ezért gyere jógázni! 🙂 Nem kell, hogy tökéletesen csináld, azért gyakorlunk, hogy fejlődjünk. Foglak majd instruálni, segíteni, és lesz időd és tered ahhoz, hogy megtapasztald a jógázás örömét. Miben segít a jóga?

Az áramló mozgással elengedheted a feszültségeket, amiket a hétköznapok nyüzsgésében összegyűjtögettél. Nyújtó gyakorlatokkal fejlesztheted a fizikai és mentális rugalmasságod, az erősítő és egyensúlygyakorlatok pedig nagyobb stabilitást és önbizalmat adnak. A flow jóga akkor is jót tesz, ha egész nap ücsörögsz vagy ácsorogsz.

Mi vár rád a jógaórán?

  1. Adok egy témát, fókuszt, amit az órán gyakorolhatsz, és továbbvihetsz a matracon túlra is. Lehet, hogy végzünk valamilyen légzőgyakorlatot vagy felveszünk egy mudrát (kéztartást), ami kapcsolódik a témához, és segíti a gyakorlásod.

  2. A bemelegítés alatt átmozgatod a gerinced, a főbb ízületeket, és felkészíted a tested és az elméd a gyakorlásra. A mozgásod lassan összehangolod a légzéseddel.

  3. Ezután végzünk valamilyen ciklikus mozgást, jellemzően Napüdvözletet. Először részekre bontva gyakoroljuk, így akkor is kényelmesen tudod majd követni, ha még sosem jógáztál korábban. A légzés és a mozgás összehangolásával megtapasztalhatod a flow, az áramlás élményét.

  4. A fő részben álló testhelyzeteket vagy kéztámaszos pózokat gyakorlunk. Ez a legintenzívebb rész, itt bontjuk ki a mentális vagy fizikai témát is. Pontos instrukciókat kapsz majd, és adok lépcsőfokokat, hogy addig menj el, amíg szeretnél, amire a tested és az elméd már felkészült. Lesz tered és időd arra, hogy új dolgokat próbálgass, felfedezz, játssz a gyakorlásoddal.

  5. A levezetésben kiegyensúlyozzuk a fő részt, és csökkentjük az intenzitást. Lehet itt valamilyen fordított testhelyzet, pl. gyertya póz, és biztosan gyakorlunk könnyebb hátrahajlást, csípőnyitást, előrehajlást és csavarást, hogy utána kényelmesen tudj pihenni. Lehet, hogy végzünk valamilyen légzőgyakorlatot is, amivel levezetheted a gyakorlásod, és ráhangolódhatsz a relaxációra.

  6. A relaxációban épülnek be a gyakorlásod pozitív hatásai. Miután szisztematikusan ellazítottad az izmaidat, csendben pihenhetsz. Témától függően lehet itt vizualizáció vagy valamilyen koncentrációs gyakorlat is, pl. légzésfigyelés.

  7. A pihenés után háromszor elzengetjük az OM mantrát, így lelki szinten is feltöltődhetsz. A mantrázáshoz csatlakozhatsz, vagy csendben hallgathatod.

  8. Van, aki marad még egy rövid, teázós beszélgetésre. Ha vannak kérdéseid, pl. az otthoni gyakorlásoddal kapcsolatban, itt felteheted, de bármi másról is beszélgethetünk, ami éppen foglalkoztat. Vagy ülhetsz csendben is. Ha inkább egyedül lennél, nyugodtan hagyd ki ezt a részt, nem kérdezem meg, hová sietsz 🙂

“A Rottenbiller utca nyüzsgő tengere közepén van Kinga jógaszigete, ahol lelassul az idő, nyugalom van és béke, finom illatok és gyertyafény. Kinga odafigyelése, precizitása, tudása és kedvessége teljes nyugalmat és biztonságot áraszt, mintha mindig hazaérkeznék: a csapathoz, önmagamhoz. Ez az a hely, ahonnan még a legnehezebb nap után is mosolyogva, átmozgatva és feltöltődve térek haza.” Dóri

Szeretnéd kipróbálni?

Várlak sok szeretettel! Az órarendet, árakat és egyéb tudnivalókat az Órarend oldalon találod.

Bejelentkezéshez kattints a gombra, és töltsd ki a rövid űrlapot!